A sikeres online marketing stratégia kialakítása ezen múlhat leginkább

Egy sikeres stratégia kialakításához számtalan elvégzendő feladat társul. Nem biztos, hogy minden vállalkozás rendelkezik azokkal a képességekkel, amelyekkel egy komplett online marketing stratégiát fel tudna állítani. Nézzük meg, hogy milyen feladatokat kell elvégezni.

Marketing terv elkészítését megelőző lépések

A legfontosabb, hogy legyünk tisztában a céljainkkal. Milyen területen szeretnénk fejlődést elérni, mik a jelenlegi és a jövőbeli céljaink, milyen problémánk van amire megoldást szeretnénk találni? A terv elkészítése azonban nem ennyire egyszerű, hiszen az online marketing fogalmába nagyon sok minden beletartozik. Ilyen lehet a közösségi média oldalak kezelése, azok optimalizálása, az online hirdetések elkészítése stb. Fontos, hogy a problémát ismerjük meg, hogy tudjuk mire is keressük az orvosságot. Egy profi online marketing ügynökség mindig figyel erre. Ez lehet, egy pofon egyszerű dolog is, mint például az, hogy a napi látogatók számát szeretnénk a jelenlegi 10 helyett 200 főre emelni. Ezután következhet az érdemi munka, azaz a tervezés.

A tervezés egyik legfontosabb része, hogy kiválasszuk az eszközöket

A legfontosabb online marketing eszközök közé tartoznak a Facebook és az Instagram, valamint a Google hirdetések, és természetesen a SEO. A hirdetésekkel minden esetben az adott platformok felhasználóit tudjuk megcélozni, de ehhez pontosan ismerni kell azt, hogy ezt a lehetőséget miként tudjuk a legmaximálisabban a hasznunkra fordítani. A keresőoptimalizálás lényege, hogy adott kulcsszavakra és kifejezésekre kell optimalizálni a weboldalunkat. A látogatók, akik a leggyakrabban a Google keresőjét használják, amint beírják ezeket a keresőszavakat máris nagyon sok találatot kapnak. Ugye milyen jó lenne benne lenni az első tízben?

A tartalommarketing szintén sokat nyom a latba

Értékes, következetes és releváns tartalmakat kell gyártani annak érdekében, hogy céljainkat elérjük. Világosan és érthetően kell kommunikálni az ügyfelekkel és a vásárlókkal annak érdekében, hogy ösztönözzük őket a vásárlásokra. A tartalmak több típusa is ismert, hiszen nem csak a szövegekkel, hanem a videókkal és a képekkel is kell foglalkoznunk. A vizuális tartalomra mindenképpen szükség van, hiszen a mai rohanó világban nem biztos, hogy mindenkinek elegendő ideje marad az olvasásra. Egy jól megválasztott képpel akár azonnal rávezethetjük arra, hogy ezt a tartalmat bizony érdemes lesz elolvasnia.

SEO szövegírás

Promóciós és marketing célú anyagokat is elő kell állítani, hogy a potenciális vásárlókat cselekvésre ösztönözzük. Cselekvésen értjük a vásárlást vagy például, egy konzultáció megrendelését, vagy egy könyv letöltését. A SEO éppen aktuális szabályaival teljesen tisztában kell lenni ahhoz, hogy eredményeket érjünk el. Általában a PR cikk, a közösségi média poszt és a fotós vagy videós tartalom, illetve az email marketing lehet célravezető.